terça-feira, 22 de maio de 2018

Estás Disposto? # Are You Willing?


Acho interessante que Cristo ainda não tinha sido crucificado quando disse: "Aquele que não toma a sua cruz e não Me segue não é digno de Mim." Como é que entendemos isto? Para um Judeu do primeiro século a viver numa terra ocupada por Roma, não seria incomum ver homens condenados a carregarem a sua cruz para o seu local de execução. Ele usou esta imagem para explicar as altas expectativas que Ele tinha para a devoção dos Seus discípulos. Ele disse-lhes o que Ele está a dizer-nos agora: "Se vais Me seguir, tens que estar disposto a morrer por Mim."

Então, pergunto-me: "Estou eu disposto?" Quando Jesus dá este desafio, penso em como sou fraco. Penso em como sou cobarde, egoísta e pecador. E penso nos mártires Cristãos de hoje, ao saber que há mais perseguição aos Cristãos agora do que houve em toda a história. Eu penso nas pessoas que vivem nesta situação e pergunto-me, se estaria disposto a passar por tortura por Cristo? Estaria eu disposto a dar a minha vida por Cristo? Eu espero bem que sim.

Se te chamas Cristão, sabes o que farias?

~ Lucas 9:23-26

 #

I find it interesting that Christ had not yet been crucified when He said, "He who does not take his cross and follow after Me is not worthy of Me." How do we make sense of that? For a first century Jewish man living in a land occupied by Rome, it would not be unusual to see condemned men carrying their cross to their execution site. He used this image to explain the high expectations He had for His disciples’ devotion. He told them what He is telling us now: "If you’re going to follow Me, you’ve got to be willing to die for Me."
So I ask myself this question, "Am I willing?" When Jesus gives this challenge, I think about how weak I am. I think about how cowardly, selfish, and sinful I am. And I think about Christian martyrs today, knowing that there is more persecution of Christians going on right now than there has been in all of history. I think about people living in that situation and I wonder, would I be willing to go through torture for Christ? Would I be willing to give my life for Christ? I surely hope so.

If you call yourself a Christian, do you know what you would do?

~ Luke 9:23-26

Sem comentários:

Enviar um comentário