sábado, 2 de julho de 2016

Verum Dictum


Era uma máxima da lei Judaica, "que o testemunho de duas pessoas é verdadeiro." Dito de forma simples, duas testemunhas que corroborem estão mais provavelmente ​​na verdade do que uma. Isto derivou de Deuteronómio 17:6, onde "Pela boca de duas ou de três testemunhas, será morto o que houver de morrer;". Duas testemunhas eram necessárias, em favor da vida, num caso punível com a morte, bem como num caso de traição, ampla prova da culpa do acusado seria fornecida.

Os Fariseus acusaram Jesus de falso testemunho, alegando que deu testemunho de Si mesmo, mas não foi assim. Como Jesus lembrou-lhes, "o Pai que Me enviou, também dá testemunho de Mim." O Pai e o Seu Espírito prestou testemunho de Jesus no Jordão. E "eis que se lhe abriram os céus, e viu o Espírito Santo de Deus descendo como uma pomba e vindo sobre Ele; e eis que uma voz dos céus dizia: Este é o Meu Filho amado, em quem Me comprazo." (Mateus 3:16b-17).

Não servimos um homem que falava palavras vazias ou feitas de promessas sem sentido. Servimos ao Senhor Jesus, a quem o Pai de toda a criação confirmou e enviou. Este Jesus, este Servo Rei, é aquele cujo testemunho é verdadeiro e eterno.

"Perguntou-lhe, pois, Pilatos: Logo tu és rei? Respondeu Jesus: Tu dizes que Eu sou rei. Eu para isso nasci, e para isso vim ao mundo, a fim de dar testemunho da verdade. Todo aquele que é da verdade ouve a Minha voz." João 18:37

~ João 8:17-18

 #

It was a maxim of Jewish law, "that the testimony of two people is true." Simply put, two corroborating witnesses are more likely in the truth than one. This was derived from Deuteronomy 17:6, where "at the mouth of two witnesses shall he that is worthy of death be put to death." Two witnesses were required, in favor of life, that in a case punishable by death, as with a case of treason, ample evidence of the accused’s guilt would be supplied.

The Pharisees accused Jesus of false testimony on the grounds that he bore witness about Himself, but that was not so. As Jesus reminded them, "the Father who sent Me bears witness about Me." The Father and His Spirit bore witness about Jesus at the Jordan. The "heavens were opened to Him, and He saw the Spirit of God descending like a dove and coming to rest on Him; and behold, a voice from heaven said, this is My beloved Son, with whom I am well pleased.” (Matthew 3:16b-17).

We don’t serve a man who spoke with empty words or made void promises. We serve the Lord Jesus, whom the Father of all creation affirmed and sent. This Jesus, this Servant King, is the one whose testimony is true and eternal.

"Then Pilate said to him, So you are a king? Jesus answered, You say that I am a king. For this purpose I was born and for this purpose I have come into the world—to bear witness to the truth. Everyone who is of the truth listens to my voice." John 18:37

~ John 8:17-18

Sem comentários:

Enviar um comentário